על גישת האימון

הדיון הזה מכיל 6 תגובות, ויש לו 2 משתתפים, והוא עודכן לאחרונה ע״י  Erez לפני 2 שבועות.

  • מאת
    תגובות
  • #5652
    תמונת פרופיל
    שי רגב
    מנהל פורום

    יש הרבה גישות ופרשנויות ל-"איך להתאמן". אני חושב שחשוב שאדם יתנסה בכל הדרכים, כפי שאני התנסיתי… 🙂
    אני רוצה להסביר כאן על גישת האימון בדוג'ו שלנו:
    הגישה שלנו בבודו-טאיג'וצו שואפת לשימוש מינימאלי בכוח כנגד היריב ובביזבוז משאבי אנרגיה מינימליים מצידנו. כדי להשיג זאת עלינו להקפיד על מספר עקרונות, שהחשובים בהם אולי הינם ניצול "מצבי חוסר יציבות" של היריב ודיוק בהכאה ("אטמי-וואזה").
    שני המצבים דורשים הקשבה – הראשון דורש הקשבה ליריב והשני דורש "הקשבה פנימית", הקשבה לעצמי. שניהם כאחד דורשים דיוק. אלמנט הדיוק חשוב מאוד גם לנושא המיקום, שבלעדיו לא נוכל לבצע אף אחת מן הטכניקות ובלעדיו נהיה חשופים לפגיעה.
    כדי ללמוד ולהפנים את כל הנ"ל אנו צריכים ללמד את הגוף שלנו (לא את השכל, אלא את הגוף!), והגוף לומד דרך תנועה איטית! בתנועה האיטית מתגלות כל "הפינות הניסתרות" של הטכניקות המורכבות ומתפתחת ההקשבה הגופנית. העבודה האיטית גם תשמור עלינו – ועל חברנו לאימון – מפני פציעות. לכן אנו מתאמנים ומקפידים על עבודה איטית.
    מי ששולט באיטיות יכול אחר כך לעבוד מהר ומן האיטיות צומחת מהירות גדולה.

    • הדיון הזה עודכן לפני 1 חודש, 1 שבוע ע״י שי רגב.
  • #6016
    תמונת פרופיל
    שי רגב
    מנהל פורום

    עוד הרבה על גישת האימון והעבודה שלנו:

    אתמול, כשניסיתי להסביר לתלמיד חדש על צורת העבודה שלנו ("לאט ולא מהר"), השתמשתי הדימוי הבא, ואז הבנתי כמה שהוא נכון גם לעבודה/ללחימה עצמה. אמרתי לו: "תחשוב שאתה רכבת. כאשר אתה טס מהר, להגיע לתחנה האחרונה, אתה מפספס המון תחנות ביניים, בהן ממתינים לך נוסעים. המטרה שלנו היא לנסוע ולראות (ולהחליט אם לקחת) את כל הנוסעים שממתינים בתחנות הביניים. את זה אפשר לעשות רק אם נוסעים לאט, במהירות הנכונה".
    והפירוש הוא: עבוד לאט, ואז תוכל לראות את כל החורים והפתחים שהיריב משאיר, ותוכל להחליט אם לנצלם! זו אחת הסיבות העיקריות לצורת העבודה שלנו ולדרך האימון. עבוד לאט ותגיע מהר!

    לקריאה נוספת אודות בנושאים דומים, אתם מוזמנים לקרא בבלוג שלי: כאן

     

    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 2 שבועות, 5 ימים ע"י  שי רגב.
    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 2 שבועות, 5 ימים ע"י  שי רגב.
    • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 2 שבועות, 5 ימים ע"י  שי רגב.
  • #6024
    תמונת פרופיל
    Erez
    משתתף

    זה תקף לגבי כל שיטה וזה נכון בהחלט.

    אני רואה תלמידים שאחרי חודש כבר פותחים את הפה. בסין או ביפן (דוגמה) מהרגע הראשון היו שולחים אותם או לעונש קשה או לכיוון השער.

    עמידת סוס היא עונש אכזרי 🙂

  • #6084
    תמונת פרופיל
    שי רגב
    מנהל פורום

    ארז, אני מסכים ("נכון לכל שיטה"). אני חושב שהרעה החולה של אמנויות הלחימה היא שהרבה מהמורים/מתאמנים וותיקים לא מבינים את העניין ומפתחים שושלות של הבנה שגויה. אגב, זה נכון ותקף לא רק לארץ, אלא בכל העולם (אם כי – ממה שאני רואה ושומע בחו"ל – בארץ נושא העבודה המסתמכת על נוקשות בולט הרבה יותר 🙁 ).

  • #6085
    תמונת פרופיל
    Erez
    משתתף

    וזה הכל בגלל כסף.

    זאת הבעיה שהאומניות לחימה נפתחו למערב. הכל הפך להיות שווה.

    וזה חזר כמו בומרנג למזרח.

    יש לך מושג כמה כסף עולה למישהו זר לשהות במנזר שאולין וללמוד את האומנות? גם שם כבר לא עומדים בסטנדרטים.

  • #6087
    תמונת פרופיל
    שי רגב
    מנהל פורום

    אני לא חושב ש"הכל כסף". לדעתי יש השפעה רבה מאוד של התקופה והתרבות. אנסה להביא כמה קישורים והפניות להסברים מעניינים (שמצביעים על השפעה זהה גם בתחומים אחרים. על הזן למשל). אבל בקצרה ולמען השבעת הסקרנות, אגיד שהכל קשור לתרבות השטחיות והרדידות (שמאפייניה הבולטים היו אולי "תרבות הביט", "ההיפים", של שנות ה-60, שלקחו חלקיקי תורות עמוקות, רידדו אותן, עירבבו עם כימיקלים, עם עשב ועם הרבה אהבה ו… עשו חיים.

  • #6102
    תמונת פרופיל
    Erez
    משתתף

    ואכן זאת תקופת אגור כפי יכולתך, בארץ ובחול. זאת האמת. לגבי תרבות : לא סתם הזכרתי שאולין משום שאתה אמור להיות נזיר מלשון התנזרות, והיום הם מציעים לך סוויטות אם המצב הכלכלי שלך מאפשר את זה. וזאת רק דוגמה אחת.

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב. להתחברות/הרשמה לחץ כאן