fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

Peruvian Necktie No Gi + Gi

2 גרסאות לאותה החניקה – אחת עם גי ואחת בלי גי.

ללא גי

במהלך הראשון, בגרסה ללא הגי, תחילה אנו מבססים אחיזה דומה לאחיזת גליוטינה (עם יד בפנים).
יש מספר אחיזות שונות בחניקה הזו.
אנחנו נבחר את הפשוטה ביותר, כאשר היד העליונה היא היד החונקת (יש וריאציות גם כאשר היד התחתונה חונקת).
אחרי שיש לנו אחיזה טובה, צריך לקפוץ עם החזה קרוב לגב התחתון שלנו ולעלות על 2 הרגליים.
את הרגל הקרובה לראש מניחים על העורף (את אזור הירך שקרוב לברך) ומתיישבים על הישבן, תוך כדי שנשענים לכיוון הכתף מעביר את הרגל השנייה על הגב התחתון כדי למנוע גלגול.
מושכים את היד החונקת עם היד התומכת לתוך העורק שבצד הצוואר ונמתחים לאחור עם הגוף (לא רק מושכים עם הידיים).
תוך כדי דוחפים את הרגל על העורף ומונעים את הגלגול עם הרגל על הגב התחתון.

עם גי

הגרסה עם הגי מאוד דומה, ההבדל העיקרי הוא באחיזה.
שאר התרגיל די דומה.
התרגיל הזה נודע בעולם הג'ודו בתור "ג'רבי צ'וק" על שם ירדן ג'רבי שלנו, שהכניסה את החניקה הזאת לתודעת עולם הג'ודו כאשר ניצחה בעזרתו מספר יריבות קשוחות.
התרגיל כיום כבר לא חוקי (כנראה בגלל ההצלחה הרבה שלה עם התרגיל הזה).

התרגיל

אני רוצה להגיש את הגי עם היד העליונה (זאת שלא נמצאת מתחת לבית השחי שלו) ליד התחתונה – במקרה הזה, היד התחתונה היא זו שחונקת (הגי חונק, אבל היד מושכת).
אני פותח את הגי שלי באותה הצד של היד (יד ימין מגישה את דש ימין של הגי) מהחלק התחתון של הגי.
כאשר אני מגיש את הדש ליד החונקת, אני צריך להדק את הגי על העורק של היריב ולמתוח את הגי כמה שיותר.
שימו לב שתחילה אני מותח את הגי ע"י "הגשה" של הגי מהיד השנייה ליד החונקת.
לאחר מכן, אני מותח את הגי פעם נוספת עם היד החונקת, לתוך העורק שלו כדי להבטיח חניקה הדוקה וכדי שהראש לא ישתחרר.
כשאני נשכב לאחור, בשונה מהגרסה של הנו־גי, אני דוחף את הרגל על העורק עם היד שלו כדי ליצור לחץ נוסף.
לפעמים משתמש בה כדי להתבסס על המזרון אם צריך.

טימור אוזלנר

טימור אוזלנר

מאמן ג'יו ג'יטסו ברזילאי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן