fbpx

4 טיפים למתאמן בקראטה

תמיד אומרים הכל בראש, מה זאת אומרת? ואיך צריך לחשוב באימון ובקרב…
בשביל זה כתבתי לכם כמה טיפים שיעניקו לכם את היכולת להוציא ביצועים מקסימליים באימונים ותחרויות!

דיבור עצמי חיובי

אתה צריך לומר לעצמך משפטים חיוביים כל הזמן ולחזק את הביטחון שלך בעצמך וביכולת שלך. מלים כמו : "אני יכול", "אני אצליח" ,"אני רגוע ובטוח בעצמי". משפטים מהסוג הזה.
דיבור עצמי חיובי לא תמיד יעזור אבל הוכח שדיבור שלילי תמיד עובד זאת אומרת שאם תגיד לעצמך "אני לא יכול" בטוח שלא תצליח.

ריכוז

אתה צריך להיות מרוכז באירוע ורק בדברים שבשליטתך ,דהיינו הפעולות שלך בקרב והביצוע שלך. אין לך שליטה על ההגרלה , השיפוט, מי יהיו המתחרים שלך, שעת התחרות שלך וכו' .
אתה כן יכול לשלוט בביצוע שלך ובריכוז שלך בתוך האירוע (הקרב) עצמו.
אתה מגיע לתחרות או לאימון עם רצון לנצח אבל כשמגיע הרגע להתחרות אתה צריך להפנות את תשומת הלב והריכוז לפעולות שעוזרות לך לבצע בצורה מיטבית ושבסופו של דבר אולי יביאו לך ניצחון. בנוסף יש להימנע מכל דבר שיגרום לך לאבד את הריכוז , אסור ששום דבר שאתה רואה או חווה יגרום לך לחשוב מחשבות שליליות בנוגע ליכולת שלך ולריכוז שלך.
לדוגמה: ראית את ההגרלה הקשה שלך והקרב הראשון שלך הוא עם יריב יותר מנוסה ומדורג ממך ולרגע עולה לך מחשבה שלילית בראש אתה לא בטוח ביכולת שלך לנצח.
במקרה זה אתה צריך מיד למחוק את המחשבה השלילית (יש טכניקות לכך) ולהתרכז בפעולות שתבצע בקרב.
המחשבה על הריכוז שלך בקרב מיד תחזיר לך את הביטחון ביכולת שלך לשלוט על הפעולות שלך. זה לא יבטיח לך ניצחון אבל לפחות תתחרה בצורה מיטבית.
נניח שנפצעת בצורה קלה במהלך התחרות או ממש לפניה ועוברת לך מחשבה שלילית בראש שבגלל הפציעה לא תוכל לנצח .אתה צריך להתמודד עם ההסחה הזאת ולחזור מיד לריכוז. זה קשה אבל ספורטאים ברמה גבוה מסוגלים להימנע מהסחות ולחזור לריכוז.

למתוח את המגבלות שלך

בתחרות ובאימון השאיפה היא לתת 110 אחוז מהיכולת שלך. אתה לא יכול להתנהג בצורה נורמלית ולצפות להישג שהוא לא נורמלי. להיות אלוף זה לא דבר נורמלי ולכן נדרש ממך למתוח את המגבלות שלך לקצה גבול היכולת שלך.
זאת אומרת שגם אם אתה מותש אתה צריך לסחוט מעצמך עוד מאמץ , המאמץ הנוסף הזה יביא לך את התוצאה המיוחלת.

לווסת את העוררות שלך

בזמן תחרות או אימון  , אתה יכול להרגיש באחת משלוש הצורות הבאות:
1. הרגשה אופטימלית .אתה מרגיש טוב אתה ערני ,לא מתוח מידי ולא אפטי .
2. הרגשת מתח, חרדה. אתה מתוח מידי ועצבני.
3.אפטי .אתה מרגיש אפטי וישנוני.
במידה ואתה מתוח אתה צריך להירגע באמצעות תרגילי נשימה ודיבור מרגיע.
אם אתה אפטי אתה צריך להתעורר באמצעות חימום טוב ופעילות ממריצה. לפעולות האלו קוראים וויסות עצמי.

כדי להוציא את הטוב ביותר אתם תצטרכו לחזק את ה"אני הפנימי" אשר אחראי על הביצועים שלכם, תתחילו כבר היום באימון!

יואל בן הרוש

יואל בן הרוש

מאמן נבחרת ישראל בקראטה מטעם התאחדות הקראטה בישראל הקראטה האולימפי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן