fbpx

פציעות באומנויות לחימה

תמיד עולה השאלה לגבי פציעות באמנויות לחימה, מצחיק לומר אבל אחוז הפציעות באימוני אמנויות לחימה הוא נמוך.
יש פחות פציעות מענפי ספורט אחרים כגון כדורגל, כדורסל, אקרובטיקה, קרוספיט ועוד.
הסיבה לכך היא בגלל שאתם מודעים לכך שאתם הולכים לחטוף מכה, לעומת ענפי ספורט אחרים שבהם המכה קורת בהפתעה (כמו התנגשות שחקנים בכדורגל תוך כדי ריצה).
בנוסף אנו מצטיידים בציוד לאמנות לחימה מתאים אשר שומר עלינו ומוריד משמעותית את הפציעות !

אני חוויתי כמה פציעות בחיי בהכנות לקרבות אבל בזכות זה שנתתי לפציעה זמן מנוחה והחלמה יחד עם טיפול חזרתי להתאמן, דרך אגב אם לא הייתי מתחרה לא הייתי נפצע וזה בדוק.

מתי אדע שכדי שאנוח ולא אמשיך להתאמן

ישנן פציעות שאפשר להמשיך להתאמן איתן בזהירות ותוך ידיעה שאסור לקבל שם מכה, בדרך כלל מודיעים גם לבן\ת הזוג באימון במידה ואתם עושים ספארינג.
לפעמים אתם חושבים שהפציעה הזאת היא בסדר וממשיכים לעשות נזק יותר ויותר וראיתי לא מעט מקרים שהמתאמן הביא את עצמו למצב שלא יכל להתאמן כמה חודשים בגלל שלא הפסיק בזמן.
לכן חשוב לדעת את הגבול ויותר מזה במקרה של פציעה לנוח כמה ימים.

במידה והפציעה היא נקודתית ואינה משפיעה על המשך האימונים אפשר ורצוי להתאמן, אני כמובן מדבר על זה שאם נפצעתם ביד ימין זה הזמן להתאמן על יד שמאל (שימו לב שהעצה היא לא לספארינג).

טיפול והחלמה

קודם כל במידה ונפצעתם חובה להפסיק להתאמן באותו הרגע.
אני יודע זה קשה ואפילו בלתי אפשרי לפעמים אבל הבגרות האמתית היא לדעת מתי מספיק כדי לא לגרום עוד נזק.
אשכנע אתכם לנוח במשפט אחד:
עדיף לנוח יום-יומיים ולחזור על הסוס מאשר לאבד את היכולת לעלות עליו כמה חודשים.

*יש לפנות לרופא מומחה כדי לבדוק מה הבעיה ומשם לקבל המלצה מקצועית לטיפול.
לרוב זה יהיה מנוחה ואתם תהיו חייבים לנוח לאחר טיפול טוב ונכון תוכלו לחזור וכאן אנו נתקלים בעוד מכשול – לחזור לאט.
החזרה לאט היא הקשה ביותר כי מנטלית אתם זוכרים איפה הייתם (רמת כושר, כוח וספארינג) אבל אתם חייבים לקחת כמה צעדים לאחור כדי לחזור ולעמוד שוב על קרקע יציבה.
אני ממליץ אפילו להתאמן ולחזק את השרירים מסביב עם משקל קל ואו פשוט לעשות ספורט תומך כמו שחייה, הליכה, גומיות התנגדות ובעצם לעשות פיזיותרפיה.

התייחס לפציעה כהזדמנות

מתאמנים רואים פציעה כמכשול להתקדמות שכן מטבע הדברים בזמן פציעה, בד”כ יש תקופה ללא אימונים כלל ותקופה שבה החזרה לאימונים הנה הדרגתית.
כדאי להתייחס לפציעה כהזדמנות לשיפור טכני.
מתאמנים רבים באומנויות לחימה, כולל כותב מאמר זה, מעידים על עצמם כי התקדמו ושיפרו מרכיבים בטכניקה שלא הצליחו לשפר כאשר היו בריאים לחלוטין.
כמובן, אין זה אומר שצריך להיפצע בכוונה, רק שאפשר לנצל הזדמנות בפציעה קיימת.

השיקום הוא באחריותכם בלבד, אין אשמים!
קחו את עצמכם בידיים ותחזרו לפי מה שהגוף מרגיש ולא מה שאתם רוצים.

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן