fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

סוויפ Muscle ומעבר לבריח ברך

הסוויפ הזה הוא אחד הסוויפים היחידים בג'יו ג'יטסו שלא צריך לפתוח את הגארד כדי לבצע אותו.
רוב הסוויפים, גם אלה שמתחילים בגארד סגור, צריך לפתוח אותם, לשנות פוזיציה ואז לעשות.
זה אחד הסוויפים שאפשר לנסות לעשות בלי לסכן לאבד את הפוזיציה. אז תמיד שווה לנסות 🙂

שלבים לטכניקה והסבר

זה מתאים כאשר היריב נעמד בגארד הסגור שלנו ונמצא יחסית גבוה.
אני מחבק רגל אחת מפנים ועם היד השנייה אני יכול לעשות 2 דברים:
1. לתפוס את השרוול הנגדי שלו – יש לי פחות כוח דחיפה, אבל יותר קל לי לעלות למאונט אחרי זה כי אני מושך את הגי כשהוא נופל וכך מנצל את המומנטום של הנפילה שלו לטובת העלייה שלי.
זה גם מקשה עליו להתסס על היד ולצאת ברגע שהוא נופל על הגב.
2. לא לתפוס את השרוול ובמקום זה, לשים את היד כבסיס על הרצפה כדי שאוכל לדחוף לא רק עם האגן, אלא גם עם היד.

זו וריאציה חזקה יותר אבל חסרים בה אלמנטים של שליטה.
צריך לעשות פשרות לפעמים ואני בחרתי באופציה השנייה הפעם.
הסוד בסוויפ זה להוציא את האגן לתוך הברך של היריב, ובכך לשבור לו את היציבה.
אני לא דוחף אותו לאחור, אלא הצידה.
ברגע שהוא נופל אני יכול לפתוח את הרגליים כדי שלא ינחת לי על הרגליים המוצלבות.
משם לעלות למאונט, או להשאיר אותן סגורות ולהתאמץ יותר בעלייה למאונט.

אני בחרתי בגירסה השנייה, הקלאסית יותר, כי ברגע שלא פתחתי את הרגליים בעצם מנעתי ממנו את רוב האופציות שלו לצאת. נכון, זה לא נעים שהוא נופל לי על הרגליים ואחרי זה קשה לצאת, אבל זו הדרך הבטוחה יותר להצליח בתרגיל בלי שהוא יוצא. כשהוא מנסה לעלות ולהפריע לי אני מרים את הגוף שלו, מחבק, ויורד למאונט.

וריאציה נוספת

התרגיל השני יכול להתרחש כשהסוויפ הראשון כושל.
משהו בתרגיל לא עובד והוא נשאר עומד, אבל בגלל שיש הרבה ספייס בינינו, אני יכול לפתוח את הגארד, לסובב את האגן, להוריד ברך אחת בין הרגליים שלו ורגל שנייה עוטפת מסביב לרגל שלו ולהגיע לפוזיציה של בריח רגל.
שימו לב שיש להקפיד לא ליפול נמוך מדי כדי שהברך תשב במקום הנכון (באיזור הבטן\אגן שלנו) וזה קשה, כי כח המשיכה נגדנו.

טימור אוזלנר

טימור אוזלנר

מאמן ג'יו ג'יטסו ברזילאי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן