fbpx

לתפוס עם מכת נגד בלחימה

קאונטרפאנצ'ינג, או בעברית, מכות נגד.
קאונטרפאנצ'ינג זו המיומנות להכות את היריב כתשובה אחרי מהלך הגנתי, כתגובה, בו זמנית עם מהלך הגנתי, או מידית עם אותה יד שביצעה את ההגנה כפתח לקומבינציה נגדית.

קאונטרפאנצ'ר

היכולת להיות קאונטרפאנצ'ר טוב היא מיומנות נרכשת ולא קסם.
המשחק תמיד יהיה בין פעולה לתגובה או באנגלית בין action to reaction.
במאבק בין פעולה לתגובה, בצורתו הפשוטה ביותר, הפעולה תביס תמיד את התגובה.
או כמו שאומרים באנגלית action will always beat reaction.

תזמון

אז אם כך, כיצד ניתן באמת "לתפוס" או לתזמן את היריב על המכות שהוא מוציא ?
ובכן: המילה לתזמן, מסגירה חלק גדול מהתשובה. לתזמן זה אומר לתפוס בזמן.
לתפוס בזמן אומר קודם כל להרגיש את הקצב של היריב.
חוש קצב אמר שוגר ריי רובינסון הגדול, הוא משהו שאי אפשר להתאגרף בלעדיו.
אדם יכול להיות מהיר או איטי, אבל יש לו מקצב מסוים ואם אתה מצליח לחוש את המקצב שלו, אתה יכול לתזמן אותו ואז לתפוס אותו על המכה או לחמוק ואז להכות.

הטעיות

אבל מתאגרפים טובים משנים (שוברים קצב) אז מה עושים כדי להצליח לתזמן ?
ובכן, פה נכנסת התורה של ההטעיה שנקראת feint וגם draw.
למעשה FEINT זו הטעיה או זיוף של מכה שמתבצעת על ידי מחוות גוף, מחוות עיניים או מחוות רגל שגורמת ליריב להאמין שהמבצע הולך לזרוק מכה.
למעשה, ברגע שמתבצע המהלך, זה אמור לייצר התניה אצל היריב לזרוק מכה בתגובה שהיא בדיוק מה שרוצים כדי לתזמן.
זה למעשה "מכה בהזמנה".
מעבר לכך יש מהלך שנקרא DRAW שהוא למעשה כאילו אתה מצייר ליריב מקום בו ההגנה פתוחה ולמעשה מזמין אותו להיכנס לשם עם מכה. שוב, "מכה בהזמנה" כדי לתזמן אותה.

קאונטרפאנצ'ר טוב

יודע לשחק במהלכים האלה ולגרום ליריב שלו לזרוק את המכות שהוא "מזמין" ועליהם הוא עונה במכות קאונטר.
יעקב דסקלו

יעקב דסקלו

מאמן איגרוף קלאסי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן