fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

מדריך לקרב הראשון

שבוע שעבר 3 מחניכי עלו לקרב ראשון בחייהם, שני נערים בגילאים 14 ו15 ובוגר אחד בן 47.
במאמר הבא אכתוב למה לעלות לקרב, מתי עולים לקרב וכמובן מה עושים לפני הקרב יחד עם טיפים לקרב.

לעלות לקרב או לא?

גם אם אינכם רוצים להיות מקצוענים בעתיד עדיין אפשר לעלות לקרב אחד חובבני לשם החוויה.
החוויה היא באמת בלתי נשכחת ושווה את הניסיון.
ואם יש רצון חבל לא לממש אותו, אנו לא רוצים להסתכל בעתיד על העבר ולומר חבל שלא עליתי שהיה לי אפשרות.
קחו בחשבון כשאתם עולים לקרב אתם מסכנים את עצמכם ובעצם זאת החלטה שאתם צריכים לקחת ובמידה ואתם קטינים זה משהו שההורים צריכים להחליט.

האם אני מוכן לקרב?

אין כזה דבר מוכן 100% אבל כן המאמן צריך להחליט אם אתם מוכנים לקרב ברמה הטכנית והמנטלית.
מי שמתאמן רציני ורוצה לעלות לקרב יצטרך לעלות לכמה אינטרקלאבים לפני שהם בעצם ספראינגים המדמים קרב עם מכונים אחרים ללא הכרעה.
בדרך כלל לאחר כמה חודשי אימון אפשר לעלות לאינטרקלאב שבעצם נותן טבילת אש ראשונה ללא הכרעה לאחר מכן במידה ותרצו להמשיך תתייעצו עם המאמן על הדרך לקרב עם הכרעה.

הכנה לקרב

אי אפשר להתאמן בעצימות גבוהה כל יום במשך תקופה ארוכה, לכן האימונים הקשיים יהיו כחודש לפני הקרב עם ירידה בעצימות כשבוע לפני.
האימונים לפני הקרב יהיו יותר פרקטיים לקרב ויכילו תרגול טכניקות לקרב, קלינצ'ים (איגרוף תאילנדי), אימוני שק מלאים לפי סיבובים ומדי פעם ספארינגים קשים כהכנה לקרב.
כל ההכנות לכושר וכוח לא צריכים להיות בשבועיים לפני הקרב, זאת אומרת המתאגרף צריך להיות מוכן ברמת הכושר כחודש לפני.

הכנה ביום של הקרב

כאן מגיע החלק החשוב ביותר, הלילה של לפני הקרב.
כל התקופה של ההכנה לקרב חשובה ביותר אך רבים נותנים ללחץ לפני הקרב להרוס להם את השינה ובכלל להשתלט עליהם. אז שינה טובה לפני הקרב הראשון חשובה מאוד!
בבוקר, להתעורר מוקדם, לאכול ולנוח הרבה 🙂
לגבי אוכל לפני קרב מומלץ לא להעמיס ולאכול מקסימום עד 6 שעות לפני הקרב ארוחה גדולה וכשעתיים לפני אפשר לאכול פרי.

לחצים לפני הקרב

הקרב האמתי שלנו הוא נגד עצמנו, אנחנו צריכים לשחרר את הלחץ שנגרם עקב מנגנון הFIGHT OR FLIGHT שבעצם מופעל בעקבות הקרב.
תרגעו! כשהקרב יקרה הוא יקרה לכן אין צורך לדמיין מה תעשו ומי היריב.
תסמכו על המאמן שלכם. הוא יבדוק ויעשה, תאמינו לי הוא לחוץ בדיוק כמוכם 🙂
תשמעו מוזיקה, תתרכזו בנשימה, תצחקו, סה"כ באתם ברצונכם ורצוי ליהנות מהדרך.

טיפים לקרב

  1. להקשיב למאמן – המאמן מחוץ לזירה, יש לו את הניסיון והיכולת לראות בלי הלחץ להיפגע.
  2. טקטיקה – תלחמו לפי היכולות שלכם, אל תגמרו את הכוח בסיבוב ראשון.
  3. ריכוז – אל תסתכלו על הקהל, על הורים או בכלל אל תחששו איך אתם נראים.
  4. עייפות – אל דאגה גם היריב עייף! אל תחשבו על זה פשוט תדעו את זה.

בין הקרבות הראשונים שלי

זה בין האינטרקלאבים הראשונים שעליתי, לקרב הראשון עליתי לאחר 4 חודשים בלבד, רואים כאן את הלחץ ואת החוסר מיומנות.
זה כל היופי, מבחוץ זה נראה קל ואפשר לומר גם אני יכול אבל ברגע שמגיעים לרגע האמת פתאום הכל משתנה. לכן אל תשפטו, תעודדו גם כאלו שהפסידו… מי שעולה, ניצח.

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM, מאמן איגרוף תאילנדי, אלוף אירופה וסגן אלוף עולם באיגרוף תאילנדי.

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן