מאכל על חובה למתאמנים וספורטאים

מאכל העל: זרעי צ'יה

אחד ממאכלי העל שהם חובה לכל תפריט!
בשונה ממאכלי על אחרים זרעי הצ'יה הם ללא טעם לוואי ולכן אפשר להוסיף אותם לכל ארוחה שתרצו:
מעדן, שייק, סלט וכדומה.
תוכלו לעשיר את הארוחות שלכם בתוסף תזונה בריא ויעיל בלי להרגיש 🙂

יתרונות זרעי הצ'יה

זרעי צ'יה עשירים בנוגדי חמצון

זרעי הצ'יה מלאים בנוגדי חמצון אשר מקטינים את תגובות החימצון של חומרים אחרים ובכך מאטים ומונעים יצור רדיקלים חופשים האחראים על הזדקנות ומעלים את הסיכון לסרטן ומחלות שונות.

זרעי הצ'יה עשירים בסיבים תזונתיים

כ25% מזרעי הצ'יה הם סיבים תזונתיים המסייעים למערכת העיכול ולאיזון האינסולין בדם.
בעזרת עיכול מהיר ובריא (עם יציאות מסודרות) תתרמו לניקוי רעלים וחילוף חומרים סדיר. בנוסף מגבירה את תחושת השובע על ידי יכולת ספיגת המים של זרעי הצ'יה מה שיכול לעזור למי שעושה דיאטה.

זרעי הצ'יה עשירים בחלבון

בזרעי הצ’יה יש כמות גדולה של חלבון וחומצות האמינו המסייעות לבנייה של השרירים.

זריעי הצ'יה עשירה באומגה 3

זרעי הצ’יה מכילים אומגה 3 בכמות גדולה יותר מדג הסלמון. למרות זאת תצטרכו לצרוך אומגה 3 ממקורות שונים של מזון בגלל שיש סוגים נוספים לאומגה 3. (באומגה 3 המגיעה מהצומח יש רק את הסוג ALA).

זרעי הצ'יה עשירים בסידן

זרעי הצ'יה מכילים יותר סידן מאשר מוצרי חלב, אשר תורם לבניית העצמות.

הסיבה להכניס את זרעי הצ'יה לתפריט היומיומי

זרעי הצ'יה זולים למדי, אפשר להוסיף אותם לכל ארוחה בלי שום מאמץ ומקור אנרגיה בריא ועשיר !
בנוסף הם יכולים לצמצם את הסיכוי למחלות בשילוב נכון עם תזונה בריאה.

אני אימצתי, מה אתכם?
איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן