מאוושי גרי צו'דאן – בעיטת מגל לבטן

הסבר לביצוע של ביצוע מאוושי גרי צו'דאן כאשר העמידה הפוכה, שמאל מול ימין.
ההסבר והטכניקה מיועדים למתחרים בקראטה ספורטיבי (אפקטיבי גם לאלו שלא מתחרים).
בעיטה לאזור הבטן מקנה 2 נקודות , במידה ומבצעים אותה בצורה הנכונה ובקו ההתקפה הנכון טכניקה זו בעמידה שמאל מול ימין מקשה על הירי לתקוף נגד בו זמנית,
מה שנקרא דהאי.
אם מבצעים נכון ויוצאים בהחלפת רגליים כמו בהדגמה בסרטון הדבר מקשה גם על ביצוע התקפת נגד בסיום הטכניקה,
מה שנקרא ביפנית גו-נו-סן .
זו לא בעיטה שתסיים את הקרב כמו נוק אאוט אבל כשהיא מבוצעת בעוצמה היא יכולה להפריע לנשימה מסודרת לכמה שניות וגם כמו שאמרנו להקנות 2 נקודות בקרב ספורטיבי.

דגשים לביצוע נכון

1. קו התקפה נכון ,כף רגל מול כף רגל ואפילו אם אפשר החוצה מהקו של היריב.
2. לקחת המרחק הנכון, מרחק שאתה מגיע עם הבעיטה אבל היריב שלך לא יכול להגיע עם היד,
3.להישען מעט אחורה עם הגוף ולשבת נמוך על הרגל התומכת ,
4. לפגוע עם החלק הגבוה בכף הרגל עם החיבור בין כף הרגל לשוק.
5. לצאת מהטווח מהר בהחלפת רגליים , לא ליפול קרוב ליריב ולהיות חשוף להתקפות הידיים שלו, לתקוף ולצאת.

יואל בן הרוש

יואל בן הרוש

מאמן נבחרת ישראל בקראטה מטעם התאחדות הקראטה בישראל הקראטה האולימפי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן