לוחם, מתחרה ואלוף

קודם כל קצת עלי, שמי איליה סקברונסקי התחלתי להתאמן באיגרוף תאילנדי משנת 2010, לאחר כ-4 חודשי אימון עליתי לאינטרקלאב ראשון שבו ידי הייתה על העליונה ומשם התאהבתי ועליתי לכמה שיותר קרבות ובשביל זה הייתי צריך לשנות את אורח חיי ובאמת לאחר כמה שנים עליתי לאליפות העולם ואירופה באיגרוף תאילנדי פעמיים בנוסף טסתי למחנה אימונים של חמשה חודשים ובזמן שהותי שם עליתי ל8 קרבות מקצועיים (ניצחתי 6 בנוק אאוט ושני הפסדים).
באליפות העולם הראשונה זכיתי מקום שלישי (גנבו אותנו בשיפוט) ולאחר שניצחתי את האיראני קיבלתי זמן אוויר בערוץ 10:

באליפות אירופה הראשונה לקחתי מקום שני ולאחר שנה קשה של אימונים זכיתי להיות אלוף אירופה:

התמדה

הסוד לכל הוא פשוט להתמיד, לא נכשלתם אם לא הפסקתם לנסות…
לא קמתי בוקר אחד והפכתי להיות אלוף או לוחם, בניתי לבנה אחרי לבנה את האופי שלי!
כל יום שעבר נלחמתי במחשבות שעוברות לי בראש, נלחמתי בסביבה שלי שהייתה אומרת: "למה אתה צריך את זה" , או כל פעם הייתי רואה את כל החברים שלי יוצאים לבלות ואני נשאר לנוח כי התאמנתי כל היום ומחר יש עוד יום אימונים מפרח.
אף אחד לא רוצה להיות בנעליים שלי כי זה מעייף ומתיש, היו שבועות שלמים שהייתי מתאמן בלי חשק, כן כן כשאתה מתעלל בעצמך בבסיס יומי האימון כבר לא כל כך כיף (אחת הסיבות שהפסקתי להתחרות).
אני לא אומר שאל תתחרו אני פשוט אומר שלהיות נעול על קרבות כל הזמן זה לא טוב, צריך להשתחרר אבל צריך לדעת מתי!

מצב נפשי

State Of Mind – הוא מצב שבו אתם נועלים את עצמכם ובעצם מסוגלים לספוג ואו להעמיס על הגוף כמה שיותר בשביל להגיע לתוצאות משמעותיות, לדוגמה באימונים כל פעם שאתם חוטפים מכה תגידו לעצמכם: "תודה שקיבלתי מכה עכשיו אני אגן ממנה" , בעצם תוציאו את כל הרגשות המיותרים הללו כי בזירה הם לא יעזרו לכם הם רק יפריעו.
אני ממש עבדתי קשה כדי להיות במצב "פסיכוטי" שכזה שאני נהנה לחטוף ונהנה להחזיר, לא בקטע של אגו אלא יותר בקטע של משחק שבו אני לא מרגיש את הנזק וממש מתאמץ להשתפר בכל צעד שאני עושה כדי לא לחטוף שוב ואפילו לנצל את זה שהיריב ינסה שוב ולהגיב במכת נגד המהלך.

אורח חיים

פה ההתחלה של הכל, אני הייתי קם מאוחר והולך לישון מאוחר, היה לי מאוד קשה לשנות את ההרגלים שפיתחתי עם השנים, עצלנות, אכילה של ממתקים וכמובן ישיבות עם חברים עד השעות הקטנות של הלילה.
בשביל שיהיה לכם כוח להתאמן תצטרכו לאכול מצוין, לישון מצוין ולהקפיד לנוח בין אימון לאימון!
ברגע שהחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי התחלתי לקרוא כמה שיותר בנוגע לתזונה, אורח חיים של ספורטאים ובכלל פשוט לעקוב אחרי ספורטאים אחרים בחול כדי לראות איך הם הצליחו.
אני ממליץ להתחיל כל בוקר ב6:00, למה כל כך מוקדם? כי זאת בדרך כלל השעה שבה השמש מתחילה את היום ואתם חיים לפיה 🙂
ארוחה קטנה, אימון אירובי כלשהו , לאחר מכן חוזרים נחים אוכלים טוב וממשיכים את היום לאימון צהריים 11:00 בערך שוב אימון הפעם ארוך יותר ואפשר לשלב אחריו ישר אימון כוח, אוכל ומנוחה ארוכה שאחריה שוב אוכל ואימון ערב ארוך, שוב אוכל ושינה טובה ועמוקה.
בכוונה איני כותב כמה זמן אימון וכמה זמן מנוחה, כל אחד והתכנית אימון שלו….

צ'יט

כן כן עדיף לקבוע יום לרמות בו מאשר לרמות קצת כל יום, אני ממליץ לפחות יום וחצי בשבוע מנוחה (שישי-שבת), שבו מותר לנו קצת להתפנק כמובן שימו לב למאזן שלכם וכמה מותר לכם לרמות.
בנוסף אפשר לשלב באימונים היומיים שלכם אימון שמעניין אתכם כמו נגיד במקום ריצה בבוקר לפעמים אופניים, שחייה, גלישה או כל דבר אחר שיכול לעשות לכם טוב לנשמה, כן כן לנשמה הטעות הגדולה ביותר ששכחתי שאני איליה ומטרתי בחיים היא לא רק להילחם ולהיות קשוח אלא גם לצחוק וליהנות !
צ'יט לא חייב להיות רק אוכל לפעמים הגוף באמת חייב מנוחה תנוחו יום-יומיים כשצריך, המנוחה תהיה בכך שתהיו עם הקרובים אליכם ועדיף לעשות אפילו פעילות אתם שתעשה לכם טוב ותשחרר קצת לחץ שנאגר עם הזמן.

סיכום

להיות לוחם הוא מקצוע לא קל במיוחד בישראל אבל בכל זאת שווה, התהילה והרגע הזה שמרימים לכם את היד הוא בלתי ניתן להסברה במיוחד אחרי קרב קשה!
אני ממליץ לכולכם לעלות לקרב אחד לפחות כדי להרגיש את ההרגשה הזו ומי שבאמת מוכן לתת מעצמו כדי להיות אלוף אני מאחל לו הרבה הצלחה רק שיזכור לנוח לפעמים ולהיות עם הקרובים לו!
יש לזמן להילחם ויש זמן לנוח.

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן