fbpx

פורום אומנויות לחימה

 
‏מועדון אומנויות לחימה‏
קבוצה ‏ציבורית‏ · ‏1,032‏ חברים
הצטרף לקבוצה
שמתי לב שאין פורום נורמלי באינטרנט שאפשר לשתף ולהשכיל מאחרים ולכן פתחתי את הפורום הזה מקווה ויצליח וכולם יקבלו ויתנו בלי שום אגו או תחרות. מטרת הפורום...
 

האינסטגרם שלנו

להתאמן נכון

דְּבַשׁ מָצָאתָ אֱכֹל דַּיֶּךָּ פֶּן תִּשְׂבָּעֶנּוּ וַהֲקֵאתוֹ

משלי כ"ה, ט"ז.

הגיג זה מלמד אותנו את מידת האיזון, שכן גם מאכל מתוק וטעים כדבש, באם נאכל ממנו כמות יתרה יעורר בנו בסופו של דבר בחילה.
שכן, גם הטוב צריך איזון, אם הוא יותר מהמידה הוא מעורר מיאוס.
אימון בדיוק כמו כל דבר אחר בחיים, חייב להיות מאוזן.
הנוסחה הנכונה חייבת להיות אימון חכם, מנוחה מספקת, תזונה מאוזנת.
את הססמאות מהצבא כמו: "מתחילים לרוץ בשיא המהירות ומשם רק מגבירים" או "להתאמן כשאתה עייף זה לא לוותר לעצמך" תשאירו לצבא, שם השיקולים אחרים.
גם את הססמה: "אני אובססיבי לאימונים" תשאירו בצד, כי גם אובססיביות לאימונים, גם היא דבר גרוע.
אדם צריך לתחזק מוטיבציה, אבל לא להיות אובססיבי, כי אובססיה היא דבר רע, בדיוק כמו שלאהוב את האישה שלך, זה דבר חשוב, אבל להיות אובססיבי כלפיה זה כבר רע.
אובססיביות הופכת את החיים שלך לאומללים, בדיוק כמו שהצד השני של האובססיביות לעצלנות גרועה.
תתאמן, תנוח, תאכל מאוזן – תתחזק ותתקדם.
תתאמן, לא תנוח מספיק, תאכל גרוע – תרד ביכולת.
אדם צריך להרגיש בריא יותר בתהליך האימונים ולא עייף וחלש שחי על אדרנלין.
כשיש לאדם קפיצות למעלה ולמטה במוטיבציה, כשיש לו פרצי אדרנלין, שינה לא בריאה, תיאבון משתנה, קריזים לכל מיני דברים, משהו שם לא תקין, צריך להתאזן ודחוף.
אימון יתר, מביא למחלות גוף ונפש !!!

אימון חכם

1. אימון מותאם לרמה שלך בפועל ולא להזיות שאתה חי בהן, כי יש לך תפיסת מציאות מעוותת.
2. תזונה תומכת. פשוט לאכול אוכל אמתי ובריא, במינון המתאים.
3. מנוחה והתאוששות מותאמות לקצב האימונים.
אל תידחף את עצמך מעבר למה שמערכת העצבים שלך מסוגלת להתמודד אתו.
ססמאות של: "תמיד יש מי שמתאמן קשה ממני" הן קשקוש.
זה שמתאמן קשה ממך חי חיים אחרים, הגנטיקה שלו אחרת, הוא נח אחרת, עקומת הלמידה שלו אחרת.
כל הססמאות הצבאיות הן קשקוש גמור.
4. פגרות של כמה ימים למנוחה מוחלטת כל כמה שבועות.

סמנים לקצב נכון

1. תיאבון בריא.
2. שינה רצופה ובריאה.
3. אין עייפות כשקמים בבוקר ובמהלך האימון
4. למידה טובה, קליטה מהירה, ריכוז בריא, הבנה ויישום והתקדמות ברורה בין אימון לאימון.
5. גוף בריא, מצב רוח טוב, מוטיבציה בריאה, משקל תקין, דופק מנוחה יורד כשהכושר משתפר.
6. יותר בריאות מחולי, התאוששות מהירה מפציעות בצורה טבעית.

סימנים לאימון יתר

1. עייפות מוגזמת בזמן אימון שדורשת ישיבה ומנוחה מוחלטת בהפסקות.
2. דופק גבוה כשמתעוררים בבוקר במנוחה.
3. תיאבון לא תקין.
4. פציעות מרובות והתאוששות איטית.
5. רגישות לזיהומים והתאוששות איטית.
6. שינה לא רגועה.
7. ריכוז גרוע, קליטה איטית, עקומת למידה גרועה, נסיגה וחוסר התקדמות באימונים מהבחינה הטכנית והפיסית.
8. עצבנות, חוסר שקט

יעקב דסקלו

יעקב דסקלו

מאמן איגרוף קלאסי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן