fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

כוח מתפרץ לאמנויות לחימה ספורטיביות

מהו כוח מתפרץ

כוח מתפרץ הוא היכולת לפתח כוח בפרק זמן קצר ובכיוון מסוים , הכוח המתפרץ הכרחי מכיוון שהוא מאפשר לאתלט לגייס כמה שיותר יחידות מוטוריות במינימום זמן, היתרון במרכיב זה יכול להתבטא בהצלחה באומניות לחימה.
לוחמים ואתלטים נוספים מתחרים על פי קטגוריות משקל שונות ולכן הכוח היחסי שלהם לעתים מהווה גורם מכריע בתחרות.

באופן כללי, כוח יכול לגדול בשתי דרכים:

  • פיתוח שרירים שיהיו גדולים יותר.
  • שיפור ההיבט העצבי.

אתלט המתחרה בקטגוריית משקל ירצה להתמקד בדרך השנייה הנוגעת לשיפור העצבי ביצירת הכוח.
כלומר:

  • שיפור קואורדינציה בין כל השרירים שמבצעים תנועה מכיוון ששרירים שעובדים ביחד מתואמים ומסוגלים לעשות יותר
    בפחות מאמץ.
  • שיפור הולכה עצבית, תדר גדול וחזק יותר מהמוח מוביל לכיווצי שריר גדולים יותר.
  • יציבות משופרת של המפרקים המעורבים, שמאפשרת לגירוי עצבי גדול וחזק יותר להגיע אל השריר עצמו.

קיימים תרגילים רבים שאפשר להיעזר בהם לפיתוח כוח כגון מכרעים ושכיבות סמיכה עם ניתוק מלא מהקרקע בקפיצה כל עליה, עליות כוח במתח (עליה מעל המוט יחד עם פעולת דחיפה) ועוד…

למה אנחנו צריכים אימוני כוח מתפרץ

מגיל צעיר אני עוסקת בפעילויות הקשורות לספורט כגון ריצות קצרות, כדורשת, אופניים, כדורסל והפעילות שהכי תפסה אותי היא אימון איגרוף תאילנדי אשר כל המכות בו מתפרצות מהאגן כדי לצבור את מרב המומנטום למכה.
כמובן שיש עוד הרבה אמנויות לחימה שמשתמשות בכוח מתפרץ… אבל באמנויות לחימה ספורטיביות משתמשים הכי הרבה בכוח מתפרץ מכיוון שהאימונים נועדו בכדי להילחם ביריב אשר מוכן למגע ובכך מקשה אלינו לבצע פעולה אטית.

התרומות באימוני כוח מתפרץ לאמנויות הלחימה

אימוני כח מתפרץ בדומה עם אימוני כוח עוזרים לחיטוב, לחיזוק וליציבה האחראים על בריאות הגוף ותקינותו, יחד עם זאת אפשר לעלות מסת שריר כתוצאה מהתרחבות של סיבי השריר, בעקבות פעולת כיווץ השרירים כנגד התנגדות גבוהה בזמן פעילות אנאירובית. הסיבה היא מאוד פשוטה אנו לא רוצים רק לחטב ולחזק את השרירים אלא גם לקבל בנוסף יתרונות שיעזרו לנו באימוני אמנויות לחימה:

1.העלייה בכוח המכה על ידי גיוס של יותר יחידות מוטוריות לכל תנועה.

2.עליית מסת השרירים תורמת בכך שנוכל להשתמש ביותר מסה שתביא לנו יותר תנופה למכה, בנוסף עליית מסת השריר תתרום לחיזוק הגידים, השרירים והרצועות שיעזרו למנוע פציעות במפרקים.

3.אימוני הכוח גם יעזרו לנו למניעת ירידה בקצב חילוף החומרים שעל פי ממצאי מחקרים נראה כי בכל עשור חלה אצר המבוגר הממוצע יריד של2%-5% בקצב חילוף החומרים שלו במנוחה.

בנוסף נשים במיוחד צריכות לעלות מסת שריר בגלל שבאופן פיזיולוגי שרירי האישה חלשים יותר ב30% בממוצע משל הגבר  ולכן חשופות יותר לאוסטאופורוזיס שהוא תהליך בריחת סידן שמעלה את הסיכויים לשברים בעצם ולהפרעות אכילה.

לסיכום

להתאמן רק באימון אמנויות לחימה כבר לא מספיק! אנחנו חייבים לתת לגוף עוד חיזוקים שיעזרו לנו, חשוב לדעת במידה והגוף עייף או שיש איזה שהיא פציעה, חובה להפסיק את הפעילות ולתת לגוף לנוח.

חן חאליסי

חן חאליסי

מאמנת איגרוף תאילנדי לנשים בלבד! זוכת מדליית כסף באליפות אירופה ומדליית ארד באליפות העולם באיגרוף תאילנדי

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן