חישול עצם השוקה

איך לחשל את עצם השוקה? אז קודם כל תתכוננו אין דרך קצרה או קלה…

ניפוץ מיתוסים

גלגול עם מקל עץ – "יהרוג" לכם את העצבים ולא תרגישו את הכאב. לא כזה נכון כי ברגע שתקבלו מכה חזקה יכולה להישבר לכם העצם ובמקרה ה"טוב" רק תתנפח ולא תוכלו אפילו לדרוך על הרגל.

בעיטות בעץ או בחפצים קשים – אין צורך לאתגר את העצם שלכם אפילו אם אתם יכולים… כי כל מכה כזאת יכולה לעשות נזק לטווח ארוך ולכן תרצו כמה שפחות לפגוע בדברים קשים שלא מרככים את המכה וסופגים את העצמה.

אימון ללא מגנים – זה אולי טוב כדי להתאמן קל ולהתרגל לפגוע טוב אבל זאת לא הדרך לחישול העצם אלא רק הדרך להיפצע במידה ולא תבעטו טוב (במידה ובעטתם חזק).

חישול עצם שוקה נכון

חישול נכון נעשה בהדרגתיות ועבודה של שנים לכן סבלנות.
מתחילים עם שק רך ולאט לאט מעלים כוח עד שלא מרגישים את השק,לאחר מכן מחליפים שק
או ממלאים את השק בחומר אחר.
אני לדוגמה דוחס בדים וכך זה נותן לי את היכולת להקשיח את השק בהדרגתיות.
בנוסף אפשר לבעוט אחד בשני עם מגנים, אחד בועט והשני מרים הגנה. יש להגביר את הכוח לפי היכולת,
עדיף בסוף האימון כדי לא להמשיך לקבל מכות לאותו אזור.
קרח קרח קרח, בזמן מנוחה יש להרגיע את המקום ולגרום לגוף להזרים דם על ידי שתשימו בסביבות הרבע שעה קרח. ההחלמה תהיה מהירה יותר ותוכלו להמשיך להתאמן יום לאחר מכן.

אזהרה וסיכום

אסור בשום פנים ואופן להמשיך למרות כאב עז ,מצב כזה יכול לגרום לנקע ואף שבר (קרה לי בהתחלה).
מטרתכם היא לחשל ולא להיפצע לכן תרצו להקשיב לגופכם ואף לפעמים פשוט לא לבעוט עם אותה הרגל כמה ימים כדי שתחלים.

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן