fbpx

חיזוק התנגדות למשיכת ראש

כדי להימנע בקלינץ' ממשיכת ראש למטה צריך קודם כל לא לתת ליריב להגיע עם שני ידיים מבפנים (שם טמון הכוח משיכה).
במידה והגיע דבר ראש שנרצה לעשות הוא למשוך את הראש לאחור ובכך להתנגד למשיכה שלו למטה.
זה לא ניגמר פה.
צריך לדחוף את הפנים של היריב (או אגרופים בגורגרת) עם הידיים מבחוץ ותוך כדי להכות עם ברכיים.
בשביל שיהיה לנו זמן ויכולת לעשות זאת חייבים צוואר חזק.
לכן הדגמתי לכם תרגיל אחד שתוכלו לעשות אותו בכדי לחזק את הצוואר ספציפית לסיטואציה הנ"ל.
*אין לנסות ללא פיקוח מאמן\מדריך מוסמך.

תרגיל לחיזוק הצוואר למשיכת ראש באיגרוף תאילנדי

עם פרטנר

בן או בת זוג באימון תופסים לכם את הראש במטרה להוריד מטה, אתם דוחפים את הפנים שלהם ונותנים ברכיים תוך כדי.
בשביל חזק כאן את הצוואר תצטרכו לתת לבן\ת הזוג להפעיל יותר כוח וההתנגדות שלכם תהיה יותר מהצוואר ופחות מהידיים.
*אם תיישרו את הידיים כמו שצריך אתם תוציאו את עצמכם מהמצב ולכן אל תתנגדו יותר מדי עם הידיים במידה ואתם רוצים לחזק את התנגדות הצוואר למשיכת הראש.

על גומיית התנגדות

את התרגיל הזה עדיף לעשות על השק כמו שהדגמתי בסרטון אבל אפשר גם לקשור את הגומייה למשהו אחר ולדחוף אותו באותה צורה.
היתרון בשק שאפשר לתת ברכיים בלי לחשוש מפגיעה.
העקרון הוא אותו עקרון ולכן תתמקדו בהתנגדות עם הצוואר מאשר בדחיפה עם הידיים.
פה לעומת התרגיל עם הפרטנר לא תוכלו לצאת מ"האחיזה" ולכן תיישרו את הידיים ככל האפשר ותקחו את הראש אחורה.

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן