fbpx

ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה לספורטאים

הסיבה שספורטאים צריכים לקחת תוספי תזונה

הויטמינים והמינרלים נחוצים לגוף בכמויות מזעריות ואת מרביתם הגוף איננו מסוגל לייצר בעצמו, לכן עלינו לצרוך אותם מהמזון:
במקורות מן החי – בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים.
במקורות מן הצומח ניתן למצוא אותם בפירות, אגוזים ובירקות.
בזכות אכילה נכונה ומלאה של כל אבות המזון לא נצטרך לקחת תוספי תזונה אך ספורטאים פעילים מגבירים את תהליך החמצון של הגוף, חושפים את גוף לפגיעות ופציעות חריפות ואף מנצלים הרבה יותר אנרגיה מאשר אדם לא פעיל.
לכן על ספורטאים לשמור על תזונה העשירה בהרבה מאוד חלבונים, פחמימות מורכבות, ויטמינים ומינרלים כדי לדאוג לבריאותם. לעתים, עקב אימונים מפרכים ואגרסיביים, ספורטאים מאבדים הרבה מהערכים התזונתיים שלהם ומתקשים לפצות על כך באמצעות מזון בלבד.

למתאמנים מתחילים גם מומלץ לקחת תוספים כאלו  כי יכולים להיות חוסרים של ויטמינים ומינרלים מהמון סיבות כגון: תזונה לא מאוזנת, צריכה רבה של מזון מעובד ומתועש, דיאטת הרזיה, מצב נפשי, צריכת אלכוהול ועישון, גיל מבוגר, היריון והנקה ומחלות שונות.

 תפקידי הויטמינים והמינרלים

1.חיוניים לתהליך הגדילה, בריאות והבנייה של השרירים.

2. מסייעים לתהליכים מטבוליים בגוף.

3. מסייעים לעיבוד אבות המזון והובלת החלבונים והפחמימות.

4. משתתפים ביצירת הורמונים וכדוריות דם בגוף.

5. משתתפים ביצירת כימיקלים הדרושים לפעילות עצבית תקינה.

תוספי תזונה מומלצים לספורטאים

אומגה 3

נטילת אומגה 3 עוזרת לתפקוד המוח (קשב וריכוז, זיכרון ומצב רוח) ובנוסף גם לפעילות תקינה של הלב.
התוסף הזה עדיין במחקר, אתם תקבעו אם עוזר לכם או לא. אני לוקח כדור אחד פעם ביומיים כתוסף מזון.

כורכומין

כורכומין הוא החומר הפעיל בתבלין שאתם מכירים בכל מטבח, הכורכום. במחקרים מצאו תכונות אנטי דלקתיות לכורכום.
בתוסף תזונה זה בדרך כלל יהיה גם פלפל שחור שעוזר לספיגתו.
כמה מאמני ג'יו ג'יטסו ברזילאי כבר המליצו לי בעבר על לקיחה של כורכומין כתרופה לדלקות שנוצרו מעומס או מתיחה ובאמת עזר לי לפציעה שהייתה לי מבריח יד מוגזם. כדור אחד ביום כתוסף תזונה ושני כדורים במקרה של דלקת.

סידן

מינרל המשתתף בתהליכים ביולוגים רבים ביניהם כיווץ השרירים ובניית העצם ההכרחיים ביותר לספורטאים.

מגנזיום

מינרל הכרחי לתפקוד תקין של הגוף, הוא משמש לתהליכי פירוק ובנייה המתבצעים כל עת בגוף.
הוא קשור באופן הדוק לפעילות השרירים ומשמש כאמצעי להרפיית שרירים ולכן כשיש בעיות בשרירים כגון: התכווצויות, כאבי ראש, עצירות, בחילות וכדומה תדעו שיש אולי מחסור במגנזיום.

ויטמין C

ויטמין האחראי על יצירת רקמות ועצמות יציבות, שמירה על נימי דם וכמובן חיזוק מערכת החיסון.
עוזר לספיגת מינרל הברזל.

ויטמין B

לויטמין B יש הרבה סוגים וכולם הכרחיים לספורטאים:
B1 – מסייע בחילוף החומרים של חלבונים ופחמימות.
B2 – מסייע בגדילה ומונע מחסור בדם.
B3 – חילוף חומרים של סוכרים וחלבונים – חיוני לנשימה, עצבים, יצירת אנרגיה ועוד.
B5 – חיוני לפעולת העצבים ומערכת החיסון.
B6 – מסייע בחילוף החומרים של החלבון ופעילות העצבים.
B7\ ויטמין H – מקטין מתח נפשי ושומר על כדוריות הדם האדומות.
B9 \ חומצה פולית – מונעת מחסור דם ומחזקת את פעילות מערכת הזיכרון והעיכול.
B12 – יצירת כדוריות דם אדומות ואחראית על פעולת מערכת העצבים.

ברזל

הברזל הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף והוא מסייע בהולכת חמצן לרקמות בגוף אשר עוזר לתפקוד הלב, ערנות, ריכוז וזיכרון.

מולטי ויטמין

לא צריך לקחת 10 כדורים כל בוקר… אפשר פשוט לקנות מולטי ויטמין לפי הכללים הבאים:
1.הימנעו ממולטי ויטמין שמכיל ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח.
2.תרצו שהמינונים של רכיביו יהיו גבוהים יותר ממינוני ה- RDA. תוכלו לראות את האחוזים על גבי האריזה. עקב ספיגה נמוכה.

קחו בחשבון שהמולטי ויטמין לא מכיל אומגה 3 או כורכומין זה כן תצטרכו להוסיף במידה ותשמעו להצעתי 🙂

קניית ויטמינים, מינרליים ותוספי מזון בזול

אנו ממליצים על אתר עולמי – iHerb  להזמנת ויטמינים, מינרליים וכל סוגי תוספי המזון.
למשתמשים חדשים בלבד : 12% הנחה על כל המוצרים באתר אייהרב עם קוד הקופון DEC12. בתוקף עד ה-24/12.
לכל המשתמשים בכל זמן: אפשר להשתמש בשילוב עם קוד הקופון HAC7131 ולקבל הנחה של 5% נוספים על ההזמנות.
הנחה נוספת רק היום! 17.12.18
5% הנחה על הזמנות מעל $40 עם קוד קופון CHEER5 ו-10% הנחה על הזמנות מעל $80 עם קוד קופון CHEER10.

למעבר לאתר לחצו כאן

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזין
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן