fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה לספורטאים

הסיבה שספורטאים צריכים לקחת תוספי תזונה

הויטמינים והמינרלים נחוצים לגוף בכמויות מזעריות ואת מרביתם הגוף איננו מסוגל לייצר בעצמו, לכן עלינו לצרוך אותם מהמזון:
במקורות מן החי – בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים.
במקורות מן הצומח ניתן למצוא אותם בפירות, אגוזים ובירקות.
בזכות אכילה נכונה ומלאה של כל אבות המזון לא נצטרך לקחת תוספי תזונה אך ספורטאים פעילים מגבירים את תהליך החמצון של הגוף, חושפים את גוף לפגיעות ופציעות חריפות ואף מנצלים הרבה יותר אנרגיה מאשר אדם לא פעיל.
לכן על ספורטאים לשמור על תזונה העשירה בהרבה מאוד חלבונים, פחמימות מורכבות, ויטמינים ומינרלים כדי לדאוג לבריאותם. לעתים, עקב אימונים מפרכים ואגרסיביים, ספורטאים מאבדים הרבה מהערכים התזונתיים שלהם ומתקשים לפצות על כך באמצעות מזון בלבד.

למתאמנים מתחילים גם מומלץ לקחת תוספים כאלו  כי יכולים להיות חוסרים של ויטמינים ומינרלים מהמון סיבות כגון: תזונה לא מאוזנת, צריכה רבה של מזון מעובד ומתועש, דיאטת הרזיה, מצב נפשי, צריכת אלכוהול ועישון, גיל מבוגר, היריון והנקה ומחלות שונות.

 תפקידי הויטמינים והמינרלים

1.חיוניים לתהליך הגדילה, בריאות והבנייה של השרירים.

2. מסייעים לתהליכים מטבוליים בגוף.

3. מסייעים לעיבוד אבות המזון והובלת החלבונים והפחמימות.

4. משתתפים ביצירת הורמונים וכדוריות דם בגוף.

5. משתתפים ביצירת כימיקלים הדרושים לפעילות עצבית תקינה.

תוספי תזונה מומלצים לספורטאים

אומגה 3

נטילת אומגה 3 עוזרת לתפקוד המוח (קשב וריכוז, זיכרון ומצב רוח) ובנוסף גם לפעילות תקינה של הלב.
התוסף הזה עדיין במחקר, אתם תקבעו אם עוזר לכם או לא. אני לוקח כדור אחד פעם ביומיים כתוסף מזון.

כורכומין

כורכומין הוא החומר הפעיל בתבלין שאתם מכירים בכל מטבח, הכורכום. במחקרים מצאו תכונות אנטי דלקתיות לכורכום.
בתוסף תזונה זה בדרך כלל יהיה גם פלפל שחור שעוזר לספיגתו.
כמה מאמני ג'יו ג'יטסו ברזילאי כבר המליצו לי בעבר על לקיחה של כורכומין כתרופה לדלקות שנוצרו מעומס או מתיחה ובאמת עזר לי לפציעה שהייתה לי מבריח יד מוגזם. כדור אחד ביום כתוסף תזונה ושני כדורים במקרה של דלקת.

סידן

מינרל המשתתף בתהליכים ביולוגים רבים ביניהם כיווץ השרירים ובניית העצם ההכרחיים ביותר לספורטאים.

מגנזיום

מינרל הכרחי לתפקוד תקין של הגוף, הוא משמש לתהליכי פירוק ובנייה המתבצעים כל עת בגוף.
הוא קשור באופן הדוק לפעילות השרירים ומשמש כאמצעי להרפיית שרירים ולכן כשיש בעיות בשרירים כגון: התכווצויות, כאבי ראש, עצירות, בחילות וכדומה תדעו שיש אולי מחסור במגנזיום.

ויטמין C

ויטמין האחראי על יצירת רקמות ועצמות יציבות, שמירה על נימי דם וכמובן חיזוק מערכת החיסון.
עוזר לספיגת מינרל הברזל.

ויטמין B

לויטמין B יש הרבה סוגים וכולם הכרחיים לספורטאים:
B1 – מסייע בחילוף החומרים של חלבונים ופחמימות.
B2 – מסייע בגדילה ומונע מחסור בדם.
B3 – חילוף חומרים של סוכרים וחלבונים – חיוני לנשימה, עצבים, יצירת אנרגיה ועוד.
B5 – חיוני לפעולת העצבים ומערכת החיסון.
B6 – מסייע בחילוף החומרים של החלבון ופעילות העצבים.
B7\ ויטמין H – מקטין מתח נפשי ושומר על כדוריות הדם האדומות.
B9 \ חומצה פולית – מונעת מחסור דם ומחזקת את פעילות מערכת הזיכרון והעיכול.
B12 – יצירת כדוריות דם אדומות ואחראית על פעולת מערכת העצבים.

ברזל

הברזל הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף והוא מסייע בהולכת חמצן לרקמות בגוף אשר עוזר לתפקוד הלב, ערנות, ריכוז וזיכרון.

מולטי ויטמין

לא צריך לקחת 10 כדורים כל בוקר… אפשר פשוט לקנות מולטי ויטמין לפי הכללים הבאים:
1.הימנעו ממולטי ויטמין שמכיל ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח.
2.תרצו שהמינונים של רכיביו יהיו גבוהים יותר ממינוני ה- RDA. תוכלו לראות את האחוזים על גבי האריזה. עקב ספיגה נמוכה.

קחו בחשבון שהמולטי ויטמין לא מכיל אומגה 3 או כורכומין זה כן תצטרכו להוסיף במידה ותשמעו להצעתי 🙂

קניית ויטמינים, מינרליים ותוספי מזון בזול

אנו ממליצים על אתר עולמי – iHerb  להזמנת ויטמינים, מינרליים וכל סוגי תוספי המזון.
למשתמשים חדשים בלבד : 12% הנחה על כל המוצרים באתר אייהרב עם קוד הקופון DEC12. בתוקף עד ה-24/12.
לכל המשתמשים בכל זמן: אפשר להשתמש בשילוב עם קוד הקופון HAC7131 ולקבל הנחה של 5% נוספים על ההזמנות.
הנחה נוספת רק היום! 17.12.18
5% הנחה על הזמנות מעל $40 עם קוד קופון CHEER5 ו-10% הנחה על הזמנות מעל $80 עם קוד קופון CHEER10.

למעבר לאתר לחצו כאן

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM, מאמן איגרוף תאילנדי, אלוף אירופה וסגן אלוף עולם באיגרוף תאילנדי.

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

11 תגובות

  1. ינון הגב

    תענוג מאד עוזר, להדפיס ולהתמיד!

  2. דניאל הגב

    תודה על הטיפים החשובים איליה!

  3. Erez הגב

    איליה שלום.
    מה אתה ממליץ לחוסר בברזל?
    וחלבונים לא מין החי?
    תודה.

  4. איליה סקברונסקי הגב

    קודם כל תודה על הפרגון חברים 🙂

    היי BULLSHIDO, יש הרבה אופציות להשלמת ברזל בתזונה צמחונית יחד עם זאת הם עשירים בחלבון!
    מאגוזים וזרעים: קשיו, אגוז ברזילאי, אגוזי מלך, גרעיני דלעת, טחינה משומשום מלא, שקדים, צנוברים..
    מירקות: פטרוזיליה, תרד, אפונה ירוקה, ברוקולי…
    מדגנים מלאים וקטניות: בורגול, קינואה, כוסמת, קוואקר, חומוס, טופו, עדשים, פול ושעועית…

  5. דנה צברי הגב

    תודה רבה על המידע והסדר!

  6. Erez הגב

    ואת הרשימה הנ"ל אפשר להכין כמשקה?
    אם כן איזו מכונה טובה ניתן לקנות?

  7. בני הגב

    אתם לא צריכים את רוב התוספים הללו אם אין לכם חוסרים יש אותם במזון. אומגה 3 – תאכלו דגים 3 פעמים בשבוע גם טונה במים בקופסא לוקח וגם סלמון (נורבגי, לא מדרום אמריקה או סין).
    מה שכן כורכומין חשוב, וויטמין D.
    מולטיויטמין יכול להיות מזיק ומסוכן, שכן הוא מכיל ויטמינים או מינרלים שיכולים להיות רעילים בריכוז יומי גבוה, כמו ברזל, ויטמין A, סידן וכו'

  8. איליה סקברונסקי הגב

    bullshido, זרעי צ'יה עם בננה, תמר כשייק
    כל השאר אין לי מתכונים חחח
    אבל לגבי האגוזים חברה שלי מכינה תערובת כזו שיוצא בסוף כדור של בריאות.
    אני קניתי בלנדר של MIDEA אחלה חברה.

    היי בני שמח שהגבת 🙂
    הכל בגדר המלצה ושכל אחד יחליט לעצמו מה עדיף לו…
    כי לא כולם אוכלים דגים בתדירות כזו גבוהה אם בכלל לכן כן יכול לעזור, אני לדוגמה לא אוהב דגים בכלל. לגבי מולטי ויטמין אפשר לקחת ורצוי פעם ביומיים- שלוש (גם את האומגה אני לוקח כך) לכן לא יכול להזיק אלא רק להטיב. דרך אגב האם יש מקרים שמישהו הורעל מלקיחת מולטי ויטמין? ויטמין A אני יודע שמזיק ויש להיזהר.

  9. איליה סקברונסקי הגב

    דרך אגב על זרעי צ'יה מאכל העל אפשר לקרוא במאמר שפרסמתי!
    https://bit.ly/2CqoBsk

  10. לאוניד הגב

    הי איליה!
    קודם כל תודה רבה על המידע לגבי הויטמינים.
    האם תוכל להסביר לי ולשאר החברים כאן לגבי תזונה באופן כללי למישהו שרוצה לנהל אורח חיים ספורטיבי להתאמן ולשמור על כושר גבוה. האם כדאי להשקיע בארוחת הבוקר? מה כדאי ולא כדאי לאכול ? מה לאכול לפני אימון וכמה זמן לפני? מה אחרי?
    תודה מראש 🙂

  11. איליה סקברונסקי הגב

    בכיף לאוניד!
    אכתוב בשמחה מאמר על הנושא בהזדמנות 😉
    בינתיים יש אחד ישן שכתבתי מקווה שיעזור לך להבין בגדול את הנושא:
    http://bit.ly/2PXHt5l

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן preloader