האם מתאגרפים צריכים להרים משקולות

ג'ו פרייזר, אלוף איגרוף במשקל כבד לשעבר, הביע את דעתו לגבי אימון משקולות למתאגרפים:
"אני מהאולדסקול. אלוהים לא ברא עדיין לוחמים טובים מג'ו לואיס , הנרי ארמסטרונג או שוגר ריי רובינסון , והם מעולם לא הרימו משקולות – לא הם ולא ג'ק דמפסי או ג'ק ג'ונסון."

ג'ו פרייזר למי שלא מכיר

אלוף העולם הבלתי מעורער במשקל כבד אשר ניצח את הגדול מכולם: מוחמד עלי ב-1971 הקרב שנחשב לאחד הגדולים ביותר בהיסטוריית האיגרוף!
לפרייזר מאזן קרבות של 32 ניצחונות שמתוכן 27 הסתיימו בנוקאאוט, 4 הפסדים ותיקו אחד.
יחד עם זאת זכה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו בשנת 1964.
פרייזר מדורג בעשירייה הראשונה של המתאגרפים במשקל כבד מכל הזמנים לפי ארגון הבינלאומי לחקר איגרוף (IBRO).

ג'ו פרייזר אמר בנוסף

שהוא לעולם לא הרים משקולות ושרירים גדולים אין להם משמעות באיגרוף, לפי דעתו אתם צריכים לדעת להילחם ושום שרירים גדולים לא יצילו אותכם ללא המיומנות הנכונה."אם את\ה בכושר, חדור מטרה ומקשיב למאמן שלך – אתה לא צריך שרירים גדולים, אתה יכול להילחם!
וגם אם השרירים הגדולים יעשו אותך חזק\ה זה מיותר בגלל שבנוסף הם יעשו אותך אטי יותר… אני לא אומר ללוחמים שלי להרים משקולות ".

כמה מילים מאת יעקב דסקלו

אבא שלי ז"ל היה אומר:
כשאתה קטן וחלש פיזית לקטגוריה שלך, גם אם תישן בחדר המשקולות, אתה תעלה בשרירים ובמסת הגוף, אבל הכוח שלך לא יעלה באופן לינארי לעליה בגודל שלך.
ומצד שני בגלל העליה במסה, תאבד מהירות, תאבד חדות ותצטרך הרבה יותר קשה לעבוד כדי להחזיק קצב זהה באותה כמות סיבובים.
זה פטנט שיעבוד ל1% מהמתאגרפים שיהיה להם אגרוף מעולה והבעיה היחידה שלהם היא כוח ומסה.

מצד שני אם אתה פיזית בגודל ובכוח מתאים לקטגוריה שלך, למעשה אימון המשקולות מיותר עבורך.
ואם בכל זאת המורה החליט שצריך, אז סך אימון המשקולות שלך צריך להיות מקסימום 20% מהזמן.
זאת כדי למנוע פציעות ולעלות כוח וכוח מתפרץ בצורה נכונה ובלי לגלוש לאימוני ניפוח אסתטיים.

דעתי בנושא וסיכום

הרמה של משקולות כבדות יחד עם ניפוח השריר בכדי ליצור כוח למכה היא שגויה.
זה הופך את המתאגרף לאטי יותר.
המלצה שלי במקום להתאמן על שרירים גדולים פשוט לשלב אימוני כוח מתפרץ יחד עם אימוני אמנויות הלחימה.
שה דווקא יכול מאוד לתרום לא רק להגדלת השריר אלא גם לכוח המכה.
אבל שאימוני המשקולות לא יהיו הבסיס שלכם.
זאת אומרת אם תשאלו אותי אם אימון אמנויות לחימה או אימון כוח מתפרץ אומר כמובן אימון אמנויות לחימה!
כתוסף זה יכול להיות מצוין בכדי לתת לשרירים גירויים נוספים בכדי לפתח יותר כוח למכות יחד עם סבלות שריר (תלוי בסוג האימון שתעשו).

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן