fbpx
התחבר בקליק

האינסטגרם שלנו

בעיטה נגד אגרוף

הבעיטה

הבעיטות הן חלק הארוך ביותר בגוף בבחינת טוח פגיעה, אפשר בעצם לבעוט ביריב תוך כדי שהוא מנסה להכות באגרופים שהן הכלי השכיח ביותר בקרבות ובקטטת רחוב, בעיטה היא לא רק מכה שאני מנסה לעשות נזק אלא גם כלי מניעת אגרופים, יש לנו שני סוגי בעיטות, בעיטות ישרות הן מהירות יותר ופוגעות לחלק הקדמי של היריב: פנים, חזה, בטן וחלק גוף תחתון מקדימה ובעיטות צד הן לוקחות יותר אנרגיה אבל חזקות הרבה יותר ומכוונות לצדי הגוף של היריב: אוזניים, צלעות וחלק גוף תחתון מהצדדים. בנוסף במידה והיריב הסתובב כמובן ברחוב אפשר גם לכוון לגב.

איך להרחיק יריב בעזרת בעיטות

בעזרת בעיטות ישרות לאזורים ולמקומות פתוחים לבעיטה לדוגמה לארבע ראשי, לבטן, לחזה ואפילו לפנים, נוכל לעצור אותו בכל רגע שינסה להתקדם כדי להיכנס לטווח אגרופים ובעצם ננטרל את היכולת של להכות עם מכות אגרוף. אנו נרצה להכות ברגע שהיריב עושה צעד אחד קדימה ולא משנה לנו איזה מכה הוא רוצה! המכה צריכה להיות מהירה וחדה ובעצם להכות בו עוד לפני שהספיק להכות וכך תפתיע ורוב הסיכויים תעיף אותו אחורה, שימו לב אתם תרצו להכות באותו רגע נתון שהיריב עשה צעד והרגל שעשתה את הצעד לא נגעה עוד ברצפה.

תכנית ב'

במקרה ותכנית א' אינה עבדה והיריב שוב מתקרב תוכלו הפעם לתזמן מכה מתחת ליד שהיריב רוצה להכות במידה והוא בא להכות עם יד ימין שלו אנו נרצה לבעוט עם רגל שמאל מתחת לצלעותיו כדי בעצם לתפוס אותו כשאינו מוכן ובאזור פתוח. בנוסף אפשר לבעוט בעיטה לפנים הרגל שעושה צעד ובעצם לגרום ליריב נזק רציני ואפילו לגרום לו לאבד יציבות וליפול.

שילוב

שני התכניות יחדיו נותנות לנו את המענה המבוקש הגנה מאגרופים אבל כדי לשמור על מרחק פגיעה רחוק נצטרך לעבוד קשה עם תנועה תמידית יחד בעיטות חזקות עם יציבות חזקה. תוכלו גם להשתמש בברכיים ומרפקים אך מטרתנו היא לשמור מרחק כדי לבצע בעיטות שבזכותן תוכלו למנוע אגרופים ולקבל יתרון נגד יריב שאינו מנוסה בבעיטות. (לרוב ברחוב).  
איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM, מאמן איגרוף תאילנדי, אלוף אירופה וסגן אלוף עולם באיגרוף תאילנדי.

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן