fbpx

חברים חדשים

קיקבוקסינג אירובי

אימון קיקבוקסינג או אימון קיקבוקס?

השמות קיקבוקס וקיקבוקסינג הן משויכות בכלל לשיטת הלחימה הספורטיבית שמתאמנים בה במגע מלא יחד עם ציוד לחימה לשמירה על בריאות המתאמנים, בשיטה זו משתמשים באגרופים, בעיטות וברכיים.

אימוני הקיקבוקס או האירובי בוקס שאתם מכירים בחדרי כושר הן בכלל אימוני אירובי שבהם תתרגלו טכניקות מכות באוויר יחד עם מוזיקה קצבית שלפיה יבוא הקצב של האימון.

שבירת מיתוסים

השם של האימונים האלה בעייתי בגלל שמתאמני קיקבוקס באוויר חושבים שהם לומדים את אומנות הלחימה קיקבוקס וזה ממש לא נכון! בוא נתחיל בזה שבאימוני אירובי קיקבוקס הדגש הוא על האירובי ולא על הטכניקה לכן תראו תנועות מרושלות ללא הגנה על הראש.
אני לא חושב שזה אשמת המאמנים. האימונים נעשים באווירת אימון אירובי ולא כאימון לחימה שבו המאמן עובר מתאמן מתאמן כדי לתקן ולתת דגשים, בנוסף רוב מי שמגיע לאימון בא בכדי להזיע ולשרוף קלוריות בדרך כיפית וייחודית.
אימוני הקיקבוקס האירובי לא יתנו לכם את היכולת להגן על עצמכם!
אולי תלמדו להכות אבל החלק החשוב באמת לא נלמד באימוני קיקבוקס אירובי – הגנה.
זה גם החלק הקשה ביותר ללמידה, הוא מצריך הרבה מאוד אימונים וכמובן במגע מלא יחד עם ציוד לחימה.

השם אירובי קיקבוקס או אירובי בוקס

לפעמים באותם אימונים ישלבו טכניקות לחימה מכמה אומנויות לחימה שונות ולא רק מאומנויות הלחימה בוקס (איגרוף) או קיקבוקס ולכן לא הייתי קורא לאותו שיעור בשם שכל כך מטעה.
אם כבר אז לקרוא לכל שיעור בשמו יחד עם המילה אירובי כדי לא ליצור בלבול בקרב המתאמנים, לדוגמה:
אימונים המשלבים אגרופים, בעיטות וברכיים – אירובי קיקבוקס.
אימוני איגרוף באוויר בלבד – אירובי בוקס.
אימונים המשלבים את כל הנ”ל יחד עם מרפקים – אירובי מואי תאי (איגרוף תאילנדי).

יתרונות האירובי קיקבוקס

  • שיפור הכושר האירובי ואנאירובי
  • חיזוק שרירי הליבה ויציבות המפרקים
  • שיפור הגמישות על ידי בעיטות (לצד ולגובה)
  • הוצאת אגרסיות אשר תורם לרוגע פנימי ונפשי

בנוסף את האימון ניתן לעשות ללא מדריך בכל מקום שיש בו קצת מרחב (פארק, בבית, מכון ועוד),
היתרון בכך שאין צורך בקנייה ולסחוב אביזרים מיוחדים – אין השקעה כספית.

אימוני אירובי קיקבוקס לנשים בלבד?

נכון שיש רוב נשים באימוני אירובי קיקבוקס אבל זה לא אומר שזה ספורט נשי!
כמו שנכתב הנ”ל אולי זה לא נחשב לספורט גברי כי הוא ללא מגע אבל הוא בהחלט שווה בכדי לשרוף קלוריות, לחזק שרירים ולפתח כושר אירובי ואנאירובי למתאמנים שנמאס להם מאימונים שגרתיים ומחפשים משהו מיוחד ושונה.
בנוסף אין מקום טוב יותר להתאמן בו… גם לעשות כושר וגם להיות בסביבה יפה 🙂

לסיכום

אם עד עכשיו חשבתם חלילה שהתכוונתי שאימוני קיקבוקס אירובי הם לא טובים אז זאת לא הייתה הכוונה, תתאמנו, תיהנו אבל תדעו שאינכם מתאמנים באומנות הלחימה קיקבוקס.
כדי לשפר ולייעל את אימוני האירובי קיקבוקס אני ממליץ לכם בתור התחלה לקחת כמה שיעורי אומנויות לחימה כדי לקבל בסיס טוב ולאחר מכן או יחד עם האימונים הללו להתאמן באימוני האירובי קיקבוקס בכדי שהתרגול טכניקות שלכם לא יהיה סתמי.
ד’א בכך שתשקיעו בטכניקה כשאתם מתאגרפים באוויר תשרפו יותר קלוריות בגלל שזה מעלה את רמת הקושי של האימון.

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן