fbpx

פורום אומנויות לחימה

 
‏מועדון אומנויות לחימה‏
קבוצה ‏ציבורית‏ · ‏1,032‏ חברים
הצטרף לקבוצה
שמתי לב שאין פורום נורמלי באינטרנט שאפשר לשתף ולהשכיל מאחרים ולכן פתחתי את הפורום הזה מקווה ויצליח וכולם יקבלו ויתנו בלי שום אגו או תחרות. מטרת הפורום...
 

האינסטגרם שלנו

איך לחזור לעצמך לאחר הפסד

למי זה לא קרה? הפסדים הם חלק גדול "מהמשחק".
מדריך שיעזור לך להתגבר על ההפסד וללמוד ממנו.

5 שלבים שעליכם לעשות לאחר התחרות:

שלב ראשון והכי חשוב

בשביל להבין איך להשתפר אנחנו קודם צריכים לשבת ולנתח את הקרבות שלנו.
דרך פשוטה לעשות זאת היא למצוא זמן לשבת עם עצמנו ולרשום רשימה של 3-5 דברים שעשיתם טוב ו- 3-5 דברים שתרצו לשפר.

המטרה היא לשכוח מהתוצאה אם הפסדנו או ניצחנו ולהתמקד במה שנוכל ללמוד מהקרבות שעשינו.
אלמנטים כגון איך נלחמנו, איזה טכניקות עבדו ולא עבדו, איך התחממנו לפני הקרב ואילו מחשבות היו לנו במהלך התחרות הם דברים שבשליטתנו ולכן נוכל לשפר אותם.
כשמנצחים לא הכל היה מושלם וכשמפסידים לא הכל היה נוראי.
הניתוח של הקרבות הוא השלב הראשון שיעזור לנו להבין איך נוכל ללמוד מניצחונות והפסדים.

שלב שני : עבודה ספציפית

עכשיו כשניתחנו את הדברים הטובים והרעים יהיה יותר קל להבין איך ועל איזה אזורים ספציפית צריך לעבוד בכדי לשפר אותם. רק לחשוב על מה צריך לעבוד זה לא מספיק.
לא סתם אנחנו שומעים אלופים אחרי הפסד אומרים ״הגיע הזמן לחזור למעבדה ולתקן את האזורים החלשים שלי״ אם לדוגמא שמת לב שהשמירה על הגארד שלך טובה אבל נתת את הגב שלך בצורה קלה מדי אז כדאי לך להקדיש זמן לתרגל ולשפר את זה.
מספיק 15-30 דקות לפני / אחרי האימון בשביל זה.
היופי הוא שזה לעצמו נותן לך מטרה חדשה באימונים ומוטיבציה חדשה לגמרי לחזור להתאמן.

שלב שלישי: לסלוח לעצמך

ולשים את הטעויות שלך מאחוריך. זה אומנם נשמע קלישאה אבל זה שלב קריטי.

הנה נקודה למחשבה- ״אנשים מצליחים נכשלים יותר מאנשים לא מצליחים.״ הפסד הוא חלק מהדרך להצלחה,לא ההפך ממנה

אז למה חשוב שתסלח לעצמך?
כי אם אחרי כל העבודה שעשית תתחיל לפקפק בעצמך במהלך הקרב זה יכול להוביל אותך להפסד עוד לפני שהקרב התחיל. ברגע שהמחשבות הרעות מתחילות לחלחל בראש רק תזכור – "NEW MATCH" חזור על זה שוב ושוב.
מה שקרה בעבר אינו שווה לעתיד וכל קרב מתחיל 0-0

של רביעי: דמיון מודרך

השלב הרביעי הוא שלב של עשייה.
ברגע שאנחנו יודעים מה עבד ומה לא עבד, שמנו את התחרות מאחורינו, נוכל לעשות תרגיל קטן

דמיין את עצמך באותן עמדות שלא עבדו עבורך בפעם האחרונה.

בין אם זה היה ניסיון להפלה, הפיכה , מעבר גארד או יציאה מהכנעה, דמיינו את עצמכם באותה פוזיציה, רק שהפעם תדמיינו את עצמכם מבצעים את הטכניקה בצורה מושלמת. עכשיו תחזרו על זה שוב ושוב, תדמיינו איך הפעם במהלך הקרב אתם עושים את הטכניקה הזו, ואיך היא תעבוד.

זה אומנם תרגיל מאד פשוט בדימיון מודרך אבל הוא מאד משמעותי. בשביל ללמוד ולהתקדם אנחנו חייבים להאמין בעצמנו ובטכניקות שאנחנו עושים.

שלב חמישי: המשך הלאה

אתם יודעים מה הדבר הגרוע ביותר בהפסד?
זה לא הפסד עצמו זה בדרך כלל קצת מכה ל״אגו״ ולא יותר מזה.
הדבר הנורא הוא הפוטנציאל לאבדן הביטחון העצמי שיכול להוביל אותך להפסדים נוספים.

לסיכום

אם הפסדת אבל אתה יודע להפיק מזה לקחים וממשיך הלאה בביטחון אתה בעצם ניצחת.
אם הפסדת ואיבדת את הביטחון בעצמך, בעצם הפסדת פעמיים.
שזה מחזיר אותנו לשלב הראשון שהוא החשוב ביותר.
רשמו 3 דברים שעשיתם טוב גם אם הפסדתם!

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן