fbpx

חברים חדשים

סלסלת פירות

האם צריך לאכול פירות?

התשובה היא כן, מכיוון שפירות תורמים לאנרגיה ויש בהם ויטמין  סי, בטא, קרוטן, נוגדי חמצון ועוד שורה ארוכה של ויטמינים ומינרלים.

פירות ותכונותיהם

התרומה הקלורית הממוצעת של הפירות היא 80 קלוריות ל-100 גרם

בננות ופירות טרופיים מכילים הרבה פחמימות מורכבות ולכן הם עתירי קלוריות.

בענבים שולט הגלוקוז, ונספג במהירות ובקלות.

בפירות מיובשים, נשאר הרכב הסוכרים בדיוק כמו שהם בפירות כשהם טריים, ההבדל הוא בכמות המים. לכן 100 גרם של פרי מיובש יכיל יותר קלוריות מאשר ב-100 גרם של אותו פרי כשהוא טרי ומלא בנוזלים.

הבננה מכילה סיבים תזונתיים, ולכן מאד מומלצת לספורטאים אכילתה מספקת אנרגיה זמינה לשרירים תוך כדי המאמץ ואינה מעיקה על הקיבה.

חשוב לדעת

  1. במיץ פירות סחוט טרי וטבעי יש פחות סיבים תזונתיים, זה ההבדל העיקרי בין מיץ תפוזים לבין תפוז שלם, למשל.
  2.  בכל הפירות יש הרבה מאוד אשלגן ומעט מאד נתרן.
  3. ריכוז המינרלים הללו בפירות טוב מאד למאזן הנוזלים בגוף ומונע עלייה בלחץ הדם.
  4. אם אוכלים מעט פירות צריך לאכול יותר ירקות.
  5. ברוב סוגי הפירות, סוג הפחמימה הוא פרוקטוז (סוכר הפרי) זהו חד-סוכר מתוק מאד שהופך לגלוקוז בכבד ומוצא את דרכו למאגרי הגליקוגן סוכר השריר בכבד ובשרירים, בכמויות גדולות, הפרוקטוז הופך לשומן, כמו כל פחמימה אחרת פשוטה /מורכבת.

אז כמה פירות אנו צריכים לאכול ביום?

אדם בדיאטה יאכל פרי ליום עד 80 קלוריות ליום עם כמה שיותר סיבים תזונתיים.

אדם השומר על משקל יאכל שתי יחידות פרי עד 160 קלוריות ליום.

מתאמן קבוע כל יום במשך שעה לפחות, יכול לאכול 3-4 פירות.

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן