השיטה לאורח חיים ספורטיבי

שלום חברים, למי שלא מכיר אני ספורטאי לשעבר בתחום אמנויות הלחימה.
זכיתי לייצג את ישראל באליפות העולם ואירופה לאיגרוף תאילנדי.
כיום אני מאמן ועם כניסה לשגרת חיים של עבודה גיליתי שקשה לפנות זמן לאימונים נטו לעצמי.
לאחר תקופות של עליות וירידות הן בחיים הספורטיביים והן בחיים האישיים עליתי על שיטה שבעזרתה תוכלו לשמור על אורח חיים ספורטיבי בלי להישבר.

חשיבות הספורט

בטח כבר שמעתם כמה הספורט חשוב לאורח חיים בריא, אבל רובנו עדיין נותנים חשיבות לכל השאר יותר מאשר פעילות ספורטיבית.
התחילו במחשבה חיובית על הזמן שאתם משקיעים!
הזמן שתשקיעו הוא ההשקעה הטובה ביותר שתעשו בחיים כי את זה אף אחד לא יוכל לעשות בשבילכם!
אם אתם עדיין צריכים סיבה אז הנה לכם כמה:

  • אין תרפיה טובה יותר מספורט – האימונים מקנים לכם זמן לחשיבה על החיים שלכם יחד עם זמן לנשימה ומנוחה מהעולם החיצוני.
    מה שכבר כמעט אי אפשר לעשות בשום מקום אחר אשר תורם לשחרור לחצים ותוקפנות.
  • חיטוב והרזיה – פעילות ספורטיבית יומיומית תעזור לכם להרזות, להתחטב ואו כדי לשמור על הגזרה.
  • טיפול ומניעה – של מחלות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, אוסטיאופורוזיס (ירידה בצפיפות העצם), מחלות לב, כולסטרול ושומנים בדם.
  • חיזוק שרירים וגמישות – פעילות ספורטיבית קבועה תעזור לכם לשמור על בריאות השרירים יחד עם חיזוקם (תלוי בעצימות).
    בכך שאתם מבצעים תרגילים המצריכים טווח תנועה מלא תוכלו לשמור על גמישות השרירים או באימונים המיועדים לכך תוכלו לשקם ולהגדיל טווח התנועה.

זמן אימון

יש מספיק "תירוצים" כדי לא להתאמן.
אבל כמו שאתם בטח כבר יודעים – אין משהו שהוא יותר חשוב מבריאותכם.
בנוסף האימונים יעזרו לכם להיות במיטביכם בכל הסובב לכם!
כאשר אתם מאושרים ושלמים עם עצמכם אתם משדרים אנרגיה חיובית שתעזור לכם ליהנות משאר היום!

השיטה

אימון של רבע שעה ביום – בתור התחלה זה מספיק לכם די ויותר במיוחד כי אתם מתחייבים להתאמן 6 אימונים בשבוע, ברבע שעה הזאת פשוט להזיז את הגוף – ריצה\ שחיה\ כוח\ אופניים\ קפיצה בחבל\ אימון שק\ יוגה\ הליכה ויש עוד מלא פעילויות שאתם יכולים למצוא בהם עניין.
מה שכיף בשיטה הזאת שאתם מוזמנים לגוון וכך תוכלו לשמור על עניין בפעילות, השיטה היא פשוטה וקלה אבל דורשת התמדה וכדי להצליח פשוט חייבים להמשיך!
למתאמנים שרוצים לעלות שלב פשוט להוסיף רבע שעה לכל יום אימון, שלב אחרי עוד רבע שעה ואז שוב רבע שעה, באימון עצמו תוכלו לשלב כמה פעילויות יחדיו, אני לדוגמה אוהב לרוץ, כוח ואימון שק.
במידה והתעייפתם באמצע פשוט תמשיכו בעצימות נמוכה יותר.
אין צורך לעשות יותר משעה ביום! וכמובן תמיד תשאירו יום אחד למנוחה לכל הגוף.

מוטיביציה

רק אתם המוטיבציה שאתם צריכים!
קחו אתם עצמכם כפרויקט, בהתחלה זה מרגיש כמו עול אבל לאט לאט אתם תרגישו קלים יותר ומשוחררים יותר ושם טמון המפתח למוטיבציה, תחזקו את עצמכם שוב ושוב תוך כדי הפעילות.
תתנו כמה שיותר כל אימון וכשאתם תשברו זה אומר שהגעתם לעוד מדרגה וכאן תרצו לתת עוד צעד קדימה פשוט תנחו רגע תיקחו נשימה ותאמרו לעצמכם שאתם יכולים כי אתם שווים את זה ואם כבר עשיתם עד כה תמשיכו!
ההיבט הפסיכולוגי הוא זה שאתם רוצים לחזק, שלב אחרי שלב עד שתתגברו על ההרגשה השלילית ותוכלו ללכת לאימון בלב שלם יחד עם חיוך רחב 🙂
זה לוקח פרק זמן מסוים אבל כמו שאמרתי הכל זה התמדה ופשוט לחזק את עצמכם כי אתם יכולים!

המלצה

התכנית היא לאימון בבית\ פארק\ מכון אבל אני ממליץ לכם להחליף פעמיים בשבוע לפי הזמן שיש לכם לאימון קבוצתי כלשהו בכדי לקבל דחיפה קדימה להשתפר ולהתחזק. במידה ואתם יכולים אל תוותרו על האימונים בבית ופשוט תוסיפו לכם את האימונים הקבוצתיים לתכנית 🙂

איליה סקברונסקי

איליה סקברונסקי

סגן אלוף עולם ואלוף אירופה לשעבר באיגרוף תאילנדי, מייסד אתר M.A.M ובעלים של רשת מכוני SK GYM

שתף את הכתבה ועזור בקידום הענף בארץ!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
הרשמה לניוזלטר של המגזיןעדכונים חמים מענף אומנויות הלחימה - במייל שבועי
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן